Επιδόσεις

Από ένα κινητήρα 1339 κυβικών σχεδιασμένο κυρίως για οικονομία και χαμηλούς ρύπους, τοποθετημένο σε αμάξωμα ενός τόνου, λογικά δεν θα περιμέναμε καλές επιδόσεις. Η Honda όμως κατάφερε στο Jazz να χρησιμοποιήσει την τεράστια πείρα της με τρόπο που να ανατρέψει τα προγνωστικά ξεπερνώντας και πάλι τους όποιους περιορισμούς! Με μέγιστη ροπή στις 2.800 στροφές, αλλά κυρίως με περισσότερο από το 80% της ροπής διαθέσιμο σε όλο το φάσμα των στροφών, συνδυασμένο με την καθαρά γραμμική αύξηση της ιπποδύναμης ανάλλογα με τις στροφές δίνουν ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό κινητήρα σε όλο το φάσμα των στροφών. Ο οκταβάλβιδος σχεδιασμός δίνει το αναμενόμενα καλό τράβηγμα από χαμηλά αλλά δεν διστάζει να ανεβάσει στροφές χωρίς συμβιβασμούς!

Η καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου με την θαυμάσια αίσθηση (θυμίζει type-R), φροντίζει την βέλτιστη χρήση της ροπής και της δύναμης. Το αποτέλεσμα 0-100 ακόμα και σε λιγότερο από 12 δευτερόλεπτα, ανάλογα με τον δοκιμαστή και τις συνθήκες της δοκιμής, τελική 170 km/h και ιδιαίτερα καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις.

Οι σχέσεις μετάδοσης του CVT ξεκινούν με πιο κοντή πρώτη απ' ότι του χειροκίνητου και η 7η είναι πιο μακριά απ' την 5η του χειροκίνητου. Το διαφορικό στο CVT είναι όμως λίγο πιο αργό. To μοντέλο CVT έχει πολλά πρόσωπα! Κάθε πρόγραμμα δίνει διαφορετικές επιδόσεις. Το πρόγραμμα D είναι φυσικά το πιο οικονομικό και αργό, το S αρκετά πιο σβέλτο. Οι καλύτερες όμως επιδόσεις φαίνονται να έρχονται απ' την χειροκίνητη λειτουργία του που σχεδόν ισοφαρίζουν το 0-100 του χειροκίνητου, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις πετυχαίνουν και αρκετά καλύτερη τελική φτάνοντας σύμφωνα με δημοσιογράφους που το δοκίμασαν στην Ν. Αφρική, ακόμα και τα 190 km/h! Σε χειροκίνητη σπορ λειτουργία το CVT θυμίζει τις σπορ μοτοσυκλέτες της Honda με ιδιαίτερα πυκνή κλιμάκωση και αλλαγές που δεν αφήνουν τις στροφές του κινητήρα να πέσουν!

αεροδυναμική

Οι επιδόσεις του Jazz δεν οφείλονται μόνο στον αποτελεσματικό κινητήρα και τις μελετημένες σχέσεις μετάδοσης αλλά και στην σχεδίαση του αμαξώματος. Αν και σχετικά ψηλό με 1,525 ύψος και με πλάτος 1,675, πράγμα που του δίνει δύσκολη μετωπική επιφάνεια, καταφέρνει λόγω του χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή Cd 0,31 να είναι και γρήγορο και χωρίς ιδιαίτερους αεροδυναμικούς θορύβους. Κάτω από τα 100 km/h είναι παράξενα αθόρυβο, από εκεί και μετά αρχίζει να ακούγεται η αεροδυναμική ροή ανάλλογα με την ταχύτητα.

ανάρτηση εμπρός

Η εμπρός ανάρτηση, αποτελείται από κλασσικά γόνατα MacPherson και ψαλίδια βάσης συνδυασμένα με αντιστρεπτική δοκό 22mm. Δοκιμασμένη και αξιόπιστη λύση που συνεχίζει όμως να εξελίσσεται.

Στην περίπτωση του Honda Jazz η ανάρτηση έχει σχεδιαστεί με τρόπο που τα αμορτισέρ να μην καταπονούνται από πλευρικές δυνάμεις, αλλά να δουλεύουν διαρκώς παράλληλα με τα ελατήρια.
Για αυτό τον λόγο επιλέχθηκαν και αμορτισέρ με άξονες μεγαλύτερης διαμέτρου. Η σχεδίαση αυτή αποδεικνύεται ιδιαίτερα πετυχημένη προσφέροντας βελτιωμένη άνεση αλλά και ακριβέστερο κράτημα. Κάποιοι δοκιμαστές έγραψαν ότι η μπροστινή ανάρτηση δεν ξεκολλάει απ' τον δρόμο σχεδόν με τίποτα!

ανάρτηση πίσω

Η πίσω ανάρτηση αποτελείται από άξονα σχήματος Η σε λειτουργία ράβδου στρέψης και αντιστρεπτική δοκό 19,1mm. Η συμπαγής της κατασκευή επιτρέπει την μέγιστη εξοικονόμηση χώρου στο εσωτερικό. Τα ελατήρια έχουν μεγάλη διαδρομή σε σχέση με το ύψος τους, υιοθετώντας οβάλ σχεδίαση ώστε και κατά την μέγιστη συμπίεσή τους να μην ακουμπούν οι σπέιρες μεταξύ τους.

Η λειτουργία της ανάρτησης έχει φυσικά συμπάθειες και αντιπάθειες αναλόγως των γούστων! Σε καλούς δρόμους όλοι είναι ευχαριστημένοι, αλλά σε δρόμους με ανωμαλίες αρκετοί θα προτιμούσαν την πίσω ανάρτηση λίγο πιό άνετη. Οι ζάντες των 15 ιντσών συγκεντρώνουν περισσότερα παράπονα απ' ότι αυτές των 14 ιντσών που δείχνουν να προσφέρουν αρκετά καλύτερη άνεση.
Ενδιαφέρον είναι ότι με φορτίο η ανάρτηση συμπεριφέρεται πιο μαλακά αλλά και σε μεγαλύτερες ταχύτητες δείχνει να δουλεέυι επίσης πιο άνετα!

τιμόνι

Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι (με διαρκώς μεταβλητή υποβοήθηση ελεγχόμενη από υπολογιστή) δίνει καλύτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας στην εμπρός ανάρτηση, επιτρέποντας χαμηλότερη τοποθέτηση του μηχανισμού του, σε σχέση με το υδραυλικό, αλλά και καλύτερο έλεγχο των γωνιών σύγκλισης των τροχών. Ιδιαίτερα ελαφρύ στους ελιγμούς μέσα στην πόλη, αποκτά βαρύτερη αίσθηση όσο ανεβαίνει η ταχύτητα. Οι σπορ ανησυχίες των πρώτων ιδιοκτητών του Honda jazz έπεισαν την Honda να μικρύνει λίγο την διάμετρο του τιμονιού στην ανανεωμένη έκδοση.

Βολικότατη και παιχνιδιάρικη αποδυκνείεται για το CVT η λύση της τοποθέτησης μοχλών αλλαγής ταχυτήτων πίσω απ' το τιμόνι. Φαίνεται ίσως παράξενο σε όποιον δεν το έχει δοκιμάσει, αλλά είναι ιδιαίτερα βολικό!

Το τιμόνι του jazz, αν και θεωρητικά πολύστροφο με 3,7 στροφές απ' άκρη σε άκρη, αποδυκνείεται ιδιαίτερα βολικό και 'κόβει' εντυπωσιακά σε ελιγμούς παρκαρίσματος μιας και η διάμετρος αναστροφής είναι μόλις 9,4 μέτρα.

φρένα

Απ' ότι φαίνεται οι περισσότεροι χρήστες του Jazz είχαν αρκετές sport τάσεις, και η Honda στην ανανέωση του Jazz πρόσθεσε δισκόφρενα και πίσω βελτιώνοντας το φρενάρισμα ακόμα περισσότερο. Τα εμπρός δισκόφρενα είναι αεριζόμενα ενώ τα πίσω απλά και μικρότερης διαμέτρου. Στα μοντέλα με ζάντες διαμέτρου 15 ιντσών τα εμπρός δισκόφρενα είναι λίγο μεγαλύτερης διαμέτρου, προσαρμοσμένα στις προφανώς πιο σπορ απαιτήσεις του οδηγού. 
Το ABS κάνει μια χαρά την δουλειά του, ενεργοποιούμενο μόνο όταν χρειάζεται. Από τα 80 km/h σταματάει σε 29,9 μέτρα.

στα γρήγορα

Η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε γρήγορους ρυθμούς έχει βρει επίσης συμπάθειες και αντιπάθειες ανάλογα με τα γούστα του κάθε οδηγού. Η μεταφορά του δοχείου καυσίμου μπροστά δείχνει να μετέβαλε το ζύγισμα του αυτοκινήτου. Όταν έχει φορτίο και πίσω όλα είναι αναμενόμενα, με καλό προοδευτικό κράτημα και άνεση. Όταν ο οδηγός έχει όρεξη για γρήγορο παιχνίδι έρχεται στην επιφάνεια μια πιο σπορ προσωπικότητα του Jazz. Η εμπρός ανάρτηση έχει άριστο κράτημα και δεν υποστρέφει σχεδόν ποτέ. Η πίσω ανάρτηση σε επιβράδυνση μέσα σε γρήγορη στροφή με σήκωμα του ποδιού απ' το γκάζι, τείνει να υπερστρέψει το Jazz. Αυτό επιτρέπει στον έμπειρο γρήγορο οδηγό την καλύτερη τοποθέτηση στην στροφή 'με τα τέσσερα' (όπως στο 206), αλλά μπορεί να τρομάξει τον αρχάριο.
Κάποιοι δοκιμαστές είπαν ότι αυτή η ανάρτηση θυμίζει την motosport της BMW, άλλοι την βρήκαν λίγο πιό σκληρή απ' ότι θα ήθελαν, και κάποιοι άλλοι απλά την απολαμβάνουν! Η ποιότητα του δρόμου και το οδηγικό στυλ παίζουν προφανώς καθοριστικό ρόλο.