Ασφάλεια

Η ασφάλεια του Honda Jazz δεν θα μπορούσε να μην ακολουθεί τις σύγχρονες απαιτήσεις. Πολλαπλές δοκιμές παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, εξασφάλισαν τόσο την μέγιστη αντοχή σε δοκιμές σύγκρουσης αλλά και την βέλτιστη ικανότητα αποφυγής της σύγκρουσης.

Τα υλικά και τα σχήματα του εσωτερικού είναι σχεδιασμένα με τρόπο που να ελαχιστοποιούν την όποια πιθανότητα προβλήματος. Το δοχείο καυσίμων προστατεύεται τόσο καλά όσο και ο οδηγός τοποθετημένο κάτω απ' την θέση του. Το πλαστικό υλικό του αντέχει σε κρούσεις και παραμόρφωση. Τα καθίσματα είναι κατασκευασμένα από άκαυστο υλικό. Το σχήμα στο προσκέφαλα βλετιστοποιήθηκε για καλύτερη στήριξη του κεφαλιού σε σύγκρουση

Το αμάξωμα σχεδιάστηκε με γνώμονα την ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης, απορροφώντας με τον καλύτερο τρόπο της δυνάμεις της σύγκρουσης απομακρύνοντας το πρόβλημα απ' την καμπίνα και μεταφέροντας το περιφερειακά στο αμάξωμα στον κλωβό ασφαλείας. Η αψιδωτή σχεδίαση κρίσιμων βασικών τμημάτων βοηθάει ιδιαίτερα. Το δάπεδο αν και θα μπορούσε να είναι εντελώς επίπεδο, έχει ιδιαίτερα προσεγμένη κατασκευή τόσο με νεύρα ενίσχυσης για προστασία από πλευρική σύγκρουση όσο και ικανό να απορροφά δυνάμεις από διαμήκεις συγκρούσεις. Το σχεδόν ανεπαίσθητο πίσω τούνελ ανάμεσα στα δύο καθίσματα βοηθάει βέβαια και την μεταφορά κίνησης στον πίσω άξονα, για τους τυχερούς Ιάπωνες που μπορούν να απολαμβάνουν το Jazz και σε εκδόσεις 4x4. Επίσης η έδραση των αναρτήσεων μελετήθηκε ώστε να μένει όσο το δυνατόν ανεπηρέαστη από συγκρούσεις.

To ABS, οι προεντατήρες στις ζώνες ασφαλείας, οι πρόσθιοι και πλάγιοι αερόσακοι, η τρίτη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων στο πίσω κάθισμα, οι θέσεις στηριξης παιδικών καθισμάτων ISOFIX, ακόμα και τα σημεία πρόσδεσης των αποσκευών είναι σημεία που συμπληρώνουν το πακέτο ασφάλειας του Jazz.

Τα 4 αστέρια στην μετωπική σύγκρουση της τυπικής σύγκρουσης του EuroNCAP αποτελούν καλή τιμή για την κατηγορία, και τα 3 αστέρια στην προστασία πεζών εξίσου σημαντικά. Στην ασφάλεια πεζών συμβάλει ο ειδικά σχεδιασμένος προφυλακτήρας, ένα ειδικά διαμορφωμένο κενό ανάμεσα στην μηχανή και το αμάξωμα, αλλά και οι υαλοκαθαριστήρες, ώστε όλα να απορροφούν τη μέγιστη δύναμη της σύγκρουσης ελαχιστοποιώντας τις πιθανότητες τραυματισμού.

To Honda Jazz σχεδιάστηκε κυρίως σαν αυτοκίνητο πόλης και μεγάλη προσοχή δόθηκε στην προστασία των πεζών σε πιθανή σύγκρουση. Τα αποτελέσματα του EuroNCAP απέδειξαν την καλή σχεδιαστική δουλειά και το ανέβασαν στην πρώτη θέση της κατηγορίας του στην προστασία πεζών, θέση που διατήρησε για χρόνια!

Η ρυθμιζόμενη σε ύψος θέση οδήγησης και η σχεδίαση των παραθύρων επιτρέπει μια άνετη θέση οδήγησης, λίγο ψηλότερη απ' το συνηθισμένο, πράγμα που διευκολύνει ιδιαίτερα την οδήγηση. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι δέχεται μεταβλητή υποβοήθηση ανάλογα με την ταχύτητα. Γίνεται πανεύκολο στους ελιγμούς στάθμευσης, αλλά και όσο βαρύ πρέπει στις γρήγορες στροφές. Και όπως λέει η Honda, σχεδιάστηκε ώστε να μην απορροφά καθόλου ισχύ όταν δεν στρίβει ώστε να μην επιβαρύνει καθόλου τον κινητήρα, συμβάλλοντας κι αυτό με τον τρόπο του στην οικονομικότερη χρήση.

To Jazz εφοδιάζεται με τέσσερα δισκόφρενα, τα μπροστινά αεριζόμενα, ABS και σύστημα EBD (Electronic Brake force Distribution) ηλεκτρονικό σύστημα κατανομής της δύναμης πέδησης. Οι αποστάσεις ακινητοποίησης είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας του.

Οι γρήγοροι ελιγμοί δεν αποτελούν πρόβλημα για το jazz, πράγμα που αποδεικνύεται στις συγκριτικές δοκιμές όπου βρέθηκε μεταξύ των πρώτων, αν και όταν είναι άδειο η πίσω ανάρτηση είναι πιο ευαίσθητη στην μετατόπιση δυναμικών φορτίων. Αυτό βέβαια συνδυάζεται με αρκετά καλή άνεση αναρτήσεων τείνοντας όμως σε πιο sport προσανατολισμό.

To γνωστό immobilizer προσφέρει τις υπηρεσίες του και το Honda Jazz χρησιμοποιώντας ειδικά κλειδιά με ενσωματωμένο κύκλωμα που επιτρέπουν την αλλαγή κωδικού κάθε φορά που χρησιμοποιούνται.