Άνεση

Το Honda Jazz είναι από τα πιο άνετα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Οι χώροι του είναι απροσδόκητα μεγάλοι από ένα τόσο μικρό αμάξωμα. Ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 380 λίτρων ξεπερνάει αρκετά αυτοκίνητα της επόμενης κατηγορίας.

χώροι επιβατών

Οι χώροι των επιβατών συνήθως καθορίζονται απ' το μεταξόνιο. Στην περίπτωση του Jazz τα 2.45 μέτρα δεν μας λένε την αλήθεια που μάθαμε να περιμένουμε μιας και ένας οδηγός κοντά στο 1,80 ύψος μπορεί να ρυθμίσει την θέση οδήγησης όπως τον βολεύει, αλλά και στην συνέχεια να καθίσει στην πίσω θέση χωρίς πρόβλημα! Το μήκος της καμπίνας είναι δεδομένο αλλά η επανασχεδίαση των καθισμάτων και όλων των λεπτομερειών βελτιστοποιούν την αξιοποίησή του με τρόπο που οι χώροι να εκπλήσσουν. Το εσωτερικό πλάτος και ύψος είναι επίσης συγκρίσιμο με αυτοκίνητα της επόμενης κατηγορίας, πρακτικά ίδιοι με του Honda Civic που είχε ίσως το μεγαλύτερο σαλόνι της επόμενης κατηγορίας.

καθίσματα

Τα καθίσματα δείχνουν σκληρά σε πρώτη επαφή, αλλά αποδυκνείονται ξεκούραστα στο ταξίδι, με απροσδόκητα καλή πλευρική στήριξη και σωστή στήριξη της μέσης. Το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται σε ύψος, ώστε να βρεθεί η καλύτερη δυνατή θέση οδήγησης. Τα πίσω καθίσματα ευνοούνται από το εντελώς επίπεδο δάπεδο, επιτρέποντας άνεση και στον τρίτο πίσω επιβάτη στον οποίο μάλιστα προσφέρεται και ζώνη τριών σημείων, με ένα ιδιαίτερα έξυπνο σύστημα με ζώνη που μαζεύεται στην οροφή του αυτοκινήτου.

χώροι αποσκευών

Ο χώρος αποσκευών έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, μεγάλο άνοιγμα και ιδιαίτερα κανονικό σχήμα επιτρέποντας την εύκολη μεταφορά ακόμα και μεγάλων αντικειμένων. Η δυνατότητα ανάκλησης των πίσω καθισμάτων είναι μια ιδιαίτερα άνετη διαδικασία που γίνεται χωρίς να χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη δύναμη ή μετακινήσεις εμπρός πίσω. Από τις πίσω πόρτες γίνονται όλα πανεύκολα. Το μόνο βάρος που ίσως χρειαστεί να μεταφερθεί θα είναι αυτό των αποσκευών!
Σημαντικός πρόσθετος χώρος αποσκευών υπάρχει και κάτω από τα πίσω καθίσματα, ιδιαίτερα βολικός μιας και είναι εύκολα προσβάσιμος απ' τους επιβαίνοντες.
To Jazz χωρίς να ανήκει καθαρά στην MPV κατηγορία, και χωρίς να υποψιάζεται εύκολα κανείς από τις περιορισμένες διαστάσεις του τις αυξημένες ικανότητές του, καταφέρνει να συναγωνίζεται με ιδιαίτερη άνεση τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας των μικρών πολυμορφικών σε όλους τους τομείς, διατηρώντας παράλληλα ένα πολύ πιο διακριτικό και αποδεκτό σχήμα! Συγκρίνετε τους χώρους τους και θα έχετε μια ανέλπιστα ξεκάθαρη εικόνα! Δείτε ενδεικτικά αν κάποιο άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας του μπορεί να μεταφέρει ποδήλατο με κανονικές ρόδες 26" χωρίς να χρειαστεί να αφαιρέσει την εμπρός ρόδα!

περιορισμός κραδασμών

Ο κινητήρας στηρίζεται σε ειδικές υδραυλικές βάσεις ώστε να περιορίζονται οι κραδασμοί και ο θόρυβος. Η σχεδίαση του κινητήρα με υψηλής ακαμψίας μπλοκ κυλίνδρων, ενισχυμένο στρόφαλο, πολλαπλασιαστή κλπ. συμβάλουν στην μείωση του θορύβου στην πηγή του. Έτσι ο θόρυβος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, αν και στο ταξίδι πολλοί θα το προτιμούσαν ακόμα λίγο πιό ήσυχο. Η έκδοση CVT έχει διττό χαρακτήρα. Μπορεί να κρατάει τον κινητήρα σε πολύ χαμηλές στροφές στο ταξίδι όπως 2500 στροφές για τα 140 km/h, αλλά μπορεί και να είναι διαρκώς ψηλά αν πιέζεται, πράγμα που επίσης ακούγεται. Είναι πάντως πρωτόγνωρη αίσθηση να διαπιστώνει κανείς ότι σε αυτόματο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας ο κινητήρας μπορεί να είναι εντελώς αθόρυβος δουλεύοντας σε ιδιαίτερα χαμηλές στροφές όταν δεν πιέζεται. Απ' την άλλη όμως οι αεροδυναμικοί θόρυβοι αυξάνονται όσο αυξάνεται η ταχύτητα.

ήχος

To radio-CD του Honda Jazz έχει πάρει ιδιαίτερα θετικές κριτικές και τα ηχεία (στις πόρτες) παίζουν καλύτερα απ' ότι περίμεναν οι περισσότεροι χρήστες. Τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος στο τιμόνι είναι μιά ακόμα ευπρόσδεκτη ευκολία. Πρόσθετη είσοδος AUX (δίπλα στον αναπτήρα) επιτρέπει την σύνδεση και άλλης εξωτερικής πηγής όπως MP3 player, κασετοφώνου κλπ.

Το subwoofer, που προσφέρεται προαιρετικά, έχει ιδιαίτερα μικρές διαστάσεις και ειδική θέση στον χώρο αποσκευών, λύση που δεν κλέβει χώρο αποσκευών ούτε εμποδίζει την φόρτωση αντικειμένων ή την ανάκληση των πίσω θέσεων.

θήκες

Στο εσωτερικό του Jazz υπάρχουν αρκετές θήκες για διάφορα πράγματα. Ένα μεγάλο ράφι μπροστά στα πόδια οδηγού και συνοδηγού μπορεί να μεταφέρει πλήθος μικροαντικειμένων. 2 θήκες για ποτήρια ή μπουκάλια εμπρός και άλλη μία πίσω βοηθούν επίσης. Ταυτόχρονα αυτές οι θήκες δέχονται και το φορητό σταχτοδοχείο. Η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού έχει επίσης μια μεγάλη θήκη - τσέπη. Πρόσθετα διχτάκια (προαιρετικά) κάτω και πίσω από τις πίσω θέσεις αλλά και στον χώρο αποσκευών δίνουν ακόμα περισσότερες λύσεις για όσους έχουν πλήθος μικροπράγματα να βολέψουν.

Ενδιαφέρουσες πρόσθετες θήκες που προσφέρονται προαιρετικά είναι πάνω απ' τον χώρο αποσκευών και στην οροφή του αυτοκινήτου.

ανάρτηση

Η ανάρτηση του Jazz θεωρείται μάλλον μαλακή και άνετη για αστική χρήση. Στις ανωμαλίες του δρόμου όμως ο πίσω άξονας έχει μάλλον ξερή αντίδραση και στο ταξίδι χωρίς να είναι σκληρή, κάτι λίγο πιό άνετο θα ήταν ευπρόσδεκτο. Αρχικά η ανάρτηση μοιάζει θορυβώδης, μέχρι να αντιληφθεί κανείς ότι είναι ο μόνος θόρυβος μέσα στην γενική ησυχία, μιας κι ο κινητήρας συνήθως παραμένει απρόσμενα ήσυχος. Φυσικά ο καλύτερος έλεχγος της ανάρτησης με την σπορ αίσθηση είναι η άλλη πλευρά του νομίσματος! Για κοντινές διαδρομές δεν υπάρχει συνήθως πρόβλημα, αλλά αν οι διαδρομές είναι μεγαλύτερες και οι δρόμοι όχοι οι καλύτεροι, μόνο αυτοκίνητα της μεθεπόμενης κατηγορίας θα δώσουν την άνεση που χρειάζεται...