Προβλήματα

Καλά όλα τα προηγούμενα θα μου πείτε, αλλά το Honda Jazz προβλήματα δεν έχει; Αυτό αναρωτιόμουν κι εγώ κι έψαχνα στο internet. Για προβλήματα έψαχνα, κόσμο να χαίρεται που το απολαμβάνει χωρίς καθόλου προβλήματα έβρισκα! Παρ' όλα αυτά μετά από αρκετό ψάξιμο όλο και κάτι κατάφερα να βρω!

Άνεση ανάρτησης

Η πιο συνηθισμένη γκρίνια είναι για την πίσω ανάρτηση που κατηγορείται σαν σχετικά σκληρή. Για την κατηγορία και το στυλ του οχήματος δεν την βρίσκω άσχημη, ισορροπώντας ανάμεσα σε οικογενειακές και σπορ ανάγκες. Η γκρίνια συνήθως προέρχεται από Jazz με ζάντες διαμέτρου 15 ιντσών ενώ οι πιο μικρές των 14 ιντσών δείχνουν σημαντικά πιο άνετες. Είναι ενδιαφέρον ότι οι περισσότεροι οδηγοί του Jazz παρατηρούν ότι η ανάρτηση λειτουργεί πολύ καλύτερα σε υψηλότερες ταχύτητες! Πολλοί βελτιωτές πάντως προσφέρουν ακόμα πιο σκληρή ανάρτηση για όσους θέλουν ακόμα πιο σπορ συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Κάποιοι πρόσθεσαν ελαστικά παρεμβύσματα ανάμεσα στις πάνω βάσεις στήριξης των αμορτισέρ εμπρός και πίσω βελτιώνοντας, όπως είπανε, την άνεση της ανάρτησης.

Θόρυβος

Αν και το Honda jazz είναι από τα πιο ήσυχα μοντέλα της κατηγορίας του, οι εσωτερικές του διαστάσεις αυτόματα μας κάνουν να περιμένουμε και την ηχομόνωση των παραπάνω κατηγοριών! Στο ταξίδι ο κινητήρας ακούγεται περισσότερο όσο ανεβαίνουν οι στροφές αλλά ο θόρυβός του καλύπτεται από τους αεροδυναμικούς θορύβους. Τα λάστιχα έχουν συνεισφορά στον θόρυβο κύλισης. Η μουσική καλύπτει εύκολα το πρόβλημα πάντως!
Το ανανεωμένο Jazz και ιδιαίτερα στην CVT έκδοση δείχνει να έχει καλύτερη ηχομόνωση. Κάποιοι χρήστες πρόσθεσαν ηχομονωτικό υλικό ανάμεσα στον κινητήρα και στην καμπίνα, αλλά και μέσα στις πόρτες και δήλωσαν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι, δεν έχω σχετική εμπειρία προς το παρόν. 'Αλλοι πλαστικοποιώντας ή πισάροντας το κάτω μέρος του αυτοκινήτου ανέφεραν αντίστοιχη βελτίωση. Το αυτόματο cvt κιβώτιο πάντως μπορεί με τον ανάλογο χειρισμό να κρατάει τόσο χαμηλά τις στροφές στο ταξίδι που η ησυχία (του κινητήρα) είναι απρόσμενη έκπληξη!

Ορατότητα

Η ορατότητα μέσα απ' το αυτοκίνητο είναι μια χαρά λόγω των μεγάλων παραθύρων και της ψηλής θέσης οδήγησης. Αυτό που δεν φαίνεται είναι τα άκρα του αυτοκινήτου στο παρκάρισμα. Αν και συνηθίζει κανείς σύντομα, πρόσθετοι αισθητήρες παρκαρίσματος είναι μια βολική λύση.

Η ορατότητα πρός τα πίσω περιοριζόταν από τα πίσω προσκέφαλα στα πρώτα μοντέλα, αλλά η Honda φρόντισε να επανασχεδιάσει τα πίσω προσκέφαλα περιορίζοντας εντυπωσιακά το πρόβλημα. Κάποιοι βέβαια τα βγάζουν τελείως όταν δεν τα χρησιμοποιούν!

Τιμή

Παράπονα ακούγονται και για την τιμή του αυτοκινήτου, που ομολογουμένως είναι ακριβότερη και από κάποια μοντέλα της επόμενης κατηγορίας. Κανείς όμως απ' τους κατόχους του δεν δείχνει να το μετάνοιωσε, πράγμα που σημαίνει ότι μάλλον πήραν περισσότερα απ' ότι πλήρωσαν τελικά! Η έκδοση με τον κινητήρα των 1200 κυβικών δίνει σε περισσότερους ένα οικονομικότερο τρόπο απόκτησης του Jazz. Συνυπολογίζοντας όμως το χαμηλό κόστος χρήσης, τα 7 χρόνια εγγύησης και την υψηλή αξία μεταπώλησης, η εικόνα αλλάζει κατά πολύ κάνοντάς το μακροχρόνια αρκετά φτηνότερη λύση!

κατανάλωση - αυτονομία

Η οικονομία του κινητήρα είναι μια χαρά, αλλά το μέγεθος του δοχείου καυσίμων θα μπορούσε ίσως να ήταν και λίγο μεγαλύτερο... Με 42 λίτρα είναι ισοδύναμο με άλλα μεγαλύτερα λόγω χαμηλότερης κατανάλωσης, αλλά σε ένα ταξίδι οι αυξημένες ταχύτητες αυξάνουν την κατανάλωση και η αυτονομία αρχίζει να γίνεται αγχωτικός παράγοντας... Αλλά και πάλι τείνουμε να κρίνουμε το jazz με κριτήρια άλλων κατηγοριών!