Κινητήρες

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ  

·               Νέοι βενζινοκινητήρες i-VTEC 1.2 και 1.4-λίτρων

·               Χαμηλότερες εκπομπές CO2, αυξημένη οικονομία καυσίμου και βελτιωμένες επιδόσεις

·               Αυλοί εισαγωγής με μικρή γωνία

·               Σχεδίαση κινητήρα με τεχνολογία χαμηλής τριβής

·               Ηλεκτρονικός έλεγχος γκαζιού (Drive-by-wire)

·               Στάνταρ 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο

·               Το πιο σύγχρονο 6-τάχυτο αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο iSHIFT με μοχλούς αλλαγών ταχυτήτων προαιρετικά στον κινητήρα 1.4-λίτρων 

 

Η Honda θέλησε να επιτύχει στο νέο Jazz την καλύτερη ισορροπία μεταξύ οικονομίας καυσίμου και απολαυστικών επιδόσεων, στην κατηγορία του. Στη θέση της τεχνολογίας i-DSI δύο βαλβίδων που χρησιμοποιούσε το προηγούμενο Jazz, η νέα γκάμα αντλεί ισχύ από νέους, τετραβάλβιδους βενζινοκινητήρες iVTEC με κυβισμό 1.2-ή 1.4-λίτρων ζωηρές επιδόσεις και άφθονη ροπή σε όλη την κλίμακα στροφών. Ο κυβισμός των 1198cc καθιστά το νέο κινητήρα 1.2-λίτρων ελαφρώς μικρότερο από τον προκάτοχό τους. Παρόλα αυτά η ιπποδύναμή του αυξάνεται από 78 σε 90 PS σε ελαφρώς υψηλότερες στροφές 6000 rpm. Ανάλογα αυξάνεται και η ροπή από 110 Nm σε 114 Nm στις 4900 rpm Ο νέος κινητήρας 1.4-λίτρων μοιράζεται τον ίδιο κυβισμό 1339cc με την προηγούμενη μονάδα i-DSI, αλλά η ισχύς έχει αυξηθεί από 83 σε 100 PS, και πάλι σε ελαφρώς υψηλότερες στροφές 6000 rpm. Η ροπή ανέρχεται στα 127Nm στις 4800 rpm, έναντι των 119 Nm στις 2800 rpm του i-DSI κινητήρα.  

 

 i-VTEC

 

Το γνωστό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VTEC της Honda συμβάλλει στην επίτευξη της ισορροπίας μεταξύ της απόδοσης και της ισχύος, και φέρει δύο κοκοράκια στις βαλβίδες εισαγωγής ανά κύλινδρο. Η σχεδίαση αυτή περιλαμβάνει ολισθητήρες μειωμένης τριβής για κάθε ζευγάρι βαλβίδων εισαγωγής, μαζί με λοβούς εκκέντρων εισαγωγής διαμορφωμένους με γνώμονα τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας σε χαμηλές και υψηλές στροφές. Ανάλογα με το φορτίο και τις στροφές του κινητήρα, ένας ηλεκτρονικός εγκέφαλος προσδιορίζει ποιο προφίλ εκκέντρου θα χρησιμοποιείται και πώς ακριβώς θα λειτουργούν οι βαλβίδες εισαγωγής. Στις χαμηλές στροφές, όπου η μικρή βύθιση και η μικρότερη διάρκεια παρέχουν βέλτιστη απόδοση, διαφοροποιούνται οι χρονισμοί των δύο βαλβίδων εισαγωγής αλλά και οι βυθίσεις είναι ασύμμετρες, υπέρ της κύριας βαλβίδας. Αυτό βοηθά στη δημιουργία ενός  έντονο φαινομένου στροβιλισμού μέσα στο θάλαμο καύσης, το οποία αυξάνει την απόδοση της διαδικασίας καύσης. Στις υψηλότερες στροφές, μια σφήνα υδραυλικής ενεργοποίησης εμπλέκει τον πείρο από το δευτερεύον κοκοράκι με τον πρωτεύον, ώστε να περάσει και η δευτερεύουσα βαλβίδα στο πρόγραμμα χρονισμού μεγάλης διάρκειας (long-duration mode) κάτι που αυξάνει τον όγκο εισαγωγής μίγματος αέρα/καυσίμου στο θάλαμο καύσης. Αυτό το πρόσθετο μίγμα αυξάνει την ισχύ στις υψηλές στροφές.  Η κυλινδροκεφαλή σχηματίζει μικρές γωνίες 30 μοιρών μεταξύ των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, συμβάλλοντας στο συνολικό, συμπαγές μέγεθος. Εκτός από την τεχνολογία VTEC του συστήματος των βαλβίδων, άλλα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά είναι το βελτιωμένο σχήμα του θαλάμου καύσης, ο ηλεκτρονικός έλεγχος του γκαζιού (drive-by-wire), μία συνθετική πολλαπλή εισαγωγής μεγάλου μήκους που συμβάλλει στην καλή παραγωγή ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και οι τεχνολογίες μείωσης τριβής. Μεταξύ αυτών είναι κοκοράκια με ολισθητήρες στα άκρα τους,  έκκεντρη σχεδίαση στροφάλου/μπιέλας, επεξεργασία των κυλίνδρων για πιο λεία επιφάνεια (plateau honing), ειδική επίστρωση επιφάνειας εμβόλου για υψηλότερη συγκράτηση λαδιού και βελτιστοποιημένη τάση ελατηρίου εμβόλου. Μια στενή καδένα χρονισμού και τεντωτήρας μειώνουν το βάρος. Υψηλής αντοχής κρουστική διαίρεσης μπιέλες επιτυγχάνουν σημαντική μείωση της μάζας των κινούμενων μερών για αυξημένη απόδοση (η διαδικασία κρουστικής διαίρεσης αναφέρεται στον τρόπο κατασκευής, όπου οι μπιέλες διαμορφώνονται σε ένα  κομμάτι και ακολουθεί θραύση των κάτω άκρων, δημιουργώντας μία ελαφρύτερη και ισχυρότερη μπιέλα με άριστη εφαρμογή των κουζινέτων). Η χυτή πολλαπλή εξαγωγής εδράζεται απευθείας στην αλουμινένια κυλινδροκεφαλή για μείωση του βάρους και επιτρέπει τη βέλτιστη τοποθέτηση του πρωτεύοντα καταλυτικού μετατροπέα κλειστού βρόγχου: μαζί με την ανακύκλωση των καυσαερίων και τον ακριβή έλεγχο αναλογίας αέρα καυσίμου – που περιλαμβάνει αισθητήρα ροής αέρα εισαγωγής, αισθητήρα γραμμικής ροής αέρα μπροστά από τον καταλύτη κλειστού βρόγχου και έναν πίσω αισθητήρα οξυγόνου μπροστά από τον πίσω καταλύτη – το νέο Jazz προσφέρει άριστα χαρακτηριστικά εκπομπών ρύπων. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος γκαζιού Drive-By-Wire(DBW) βελτιστοποιεί το άνοιγμα της πεταλούδας όταν ο οδηγός πατάει γκάζι για ταχύ και ακριβή ψεκασμό καυσίμου, μεγιστοποιώντας έτσι την απόδοση. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένας κινητήρας με καλή ροπή στις χαμηλές στροφές, ισχύ στις υψηλές στροφές και υψηλό επίπεδο απόδοσης καυσίμου.