Μετάδοση - Κιβώτια

ΜΕΤΑΔΟΣΗ 

Τα μοντέλα 1.2 και 1.4-λίτρων εφοδιάζονται με μία εξελιγμένη έκδοση του προηγούμενου 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου με βελτιστοποιημένες σχέσεις μετάδοσης για επιδόσεις και οικονομία καυσίμου.   Μεταξύ των κυριότερων βελτιώσεων είναι η αναβαθμισμένη διαδρομή πεντάλ του συμπλέκτη, συγχρονιζέ τύπου ανθρακονημάτων στην τρίτη σχέση για τη βελτιστοποίηση του φορτίου αλλαγής, πιο ζωηρή διαδικασία αλλαγών μέσω μειωμένης ροπής αδρανείας του δίσκου του συμπλέκτη και πιο αθόρυβη λειτουργία. Τα μοντέλα με μηχανικό κιβώτιο φέρουν τη νέα λυχνία SIL (Shift Indicator Light- Ένδειξη Αλλαγής Ταχυτήτων) στο κέντρο του στροφόμετρου, κάτι που επίσης υπάρχει στο νέο Honda Accord. Παρέχοντας στον οδηγό μία οπτική προτροπή για τις ιδανικές στροφές αλλαγών των σχέσεων με γνώμονα τη μέγιστη οικονομία, έχει αποδειχτεί ότι προσφέρει αισθητή βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμου.   

i-SHIFT (6-τάχυτο αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο) 

Πέραν του 5-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ο κινητήρας 1.4-λίτρων μπορεί να συνδυαστεί με το πρόσφατο κιβώτιο i-SHIFT της Honda, το οποίο λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στο μοντέλο Civic. Είναι η πρώτη φορά που ένα 6-τάχυτο αυτοματοποιημένο, μηχανικό κιβώτιο προσφέρεται σ’ αυτή την κατηγορία, και υπόσχεται καλύτερη οικονομία καυσίμου σε σχέση με αυτή που μπορεί να επιτευχθεί με ένα συμβατικό αυτόματο ή ένα CVT (continuouslyvariable transmission).  Η μονάδα αποτελεί εξέλιξη του συστήματος που τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο Civic, ενώ μεταξύ των βελτιώσεων που επιτεύχθηκαν είναι: μειωμένοι χρόνοι αλλαγών ταχυτήτων, πιο ομαλές αλλαγές και πιο ευφυής λογική αλλαγής στο αυτόματο πρόγραμμα.  Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ Auto Mode για πιο ξεκούραστο στυλ οδήγησης, ή, αν προτιμά μία πιο σπορ οδηγική εμπειρία, Manual Mode μέσω του λεβιέ ταχυτήτων ή των μοχλών του τιμονιού – ο αριστερός ελέγχει το κατέβασμα και ο δεξιός το ανέβασμα. Η λειτουργία Automatic Mode επιλέγεται μετακινώντας το λεβιέ προς τα αριστερά της κεντρικής θέσης, ενώ οι σειριακές αλλαγές στο Manual Mode γίνονται μετακινώντας το μοχλό προς τα εμπρός (για ανέβασμα) ή προς τα πίσω (για κατέβασμα) ως προς την κεντρική θέση ή με τη βοήθεια των μοχλών.  Ο λεβιές ταχυτήτων απαιτεί μόνο μία μικρή – 13.5 mm – κίνηση για την επιλογή της επόμενης σχέσης, προσφέροντας σπορ αίσθηση. Επιπλέον, η όπισθεν είναι στην ίδια θέση με αυτή ενός συμβατικού μηχανικού κιβωτίου, επιτρέποντας την επιλογή χωρίς να χρειάζεται οπτικό έλεγχο από τον οδηγό. Το συμβατικό πεντάλ του συμπλέκτη αντικαθίσταται από μία  Μονάδα Ελέγχου του Κιβωτίου (Transmission Control Unit) που ελέγχει το συμπλέκτη μέσω ενός ενεργοποιητή με υδραυλική ισχύ να παράγεται από ένα μοτέρ DC. Σαν αποτέλεσμα, οι αλλαγές σχέσεων είναι ιδιαίτερα ομαλές και γρήγορες, ώστε να μην υπονομεύεται ο σπορ χαρακτήρας.  Υπάρχει η δυνατότητα στιγμιαίας παράκαμψης του automatic mode, αλλάζοντας σε λειτουργία με τους μοχλούς – με αυτό τον τρόπο, ο οδηγός μπορεί να κατεβάσει περισσότερες σχέσεις για πρόσθετη επιτάχυνση, και στη συνέχεια το σύστημα επανέρχεται αυτόματα στο Automatic Mode. Η επιλεγμένη σχέση στοautomatic και manual mode προβάλλεται σε μία ένδειξη, η οποία βρίσκεται στο όργανο στάθμης καυσίμου, με το γράμμα ‘Α’ δίπλα στον αριθμό της σχέσης, όταν έχει επιλεγεί η αυτόματη λειτουργία.  Το κιβώτιο i-SHIFT είναι σχεδιασμένο για να προσαρμόζεται σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες μέσω χαρτογράφησης αλλαγών. Για παράδειγμα, σε μία κατηφόρα, το σύστημα θα κατεβάσει σχέση για να εκμεταλλευτεί το φρένο του κινητήρα. Παρομοίως, η αλλαγή αποτρέπεται σε μία στροφή, αν υπάρχει πιθανότητα να διαταράξει την ισορροπία του αυτοκινήτου. Άλλα μέτρα προστασίας αποτρέπουν το ανέβασμα σχέσης στις χαμηλές στροφές, ακόμα κι αν το ζητήσει ο οδηγός, εμποδίζοντας έτσι την κακή λειτουργία και την κρουστική καύση του κινητήρα. Τέλος, υπάρχει ένα αυτόματο ανέβασμα 500 rpm μόλις πριν την κόκκινη γραμμή για να μην πάθει ζημιά ο κινητήρας από υπερστροφία. Όταν το αυτοκίνητο σταματά με τέταρτη σχέση, το σύστημα αυτόματα επιστρέφει στην πρώτη σχέση και με τα δύο προγράμματα λειτουργίας (modes).  Μόλις ξεκινήσει ο κινητήρας με τον επιλογέα στη νεκρά, το σύστημα επιλέγει πάντα το automatic mode. Με την επιλογή του manual mode, ο οδηγός έχει δυνατότητα να ξεκινήσει με 2η σχέση. Μετά το παρκάρισμα δίνεται η δυνατότητα να τεθεί ο κινητήρας εκτός λειτουργίας ακόμη και να υπάρχει ένδειξη 1ης ταχύτητας ή όπισθεν Τα μοντέλα i-SHIFT εφοδιάζονται επίσης με Hill Start Assist (HSA). Όταν το αυτοκίνητο ξεκινά από μία επικλινή επιφάνεια, το HAS διατηρεί την ισχύ πέδησης για μερικά δευτερόλεπτα, μέχρις ότου ο οδηγός μεταφέρει το πόδι του από το φρένο στο γκάζι, αποτρέποντας έτσι την προς τα πίσω ολίσθηση.